14 באוגוסט 2012

על חשקים ומתכון אחד שתמיד מנחם!

אני משוגעת! אני יודעת..!
פעמים רבות מונעת מחשקים כמו הריונית בהיסטריה וכשבא לי, אז בא לי ולא משנה אם
בחוץ יום חמסין או יום סגריר זה פשוט חזק ממני -  אני רוצה, אני קמה ועושה.. זה יכול להיות תבשיל,
זה יכול להיות בצק שמרים שצריך תפיחה של 24 שעות, שום דבר לא ימנע ממני מלהתענג על הדבר
שנפשי חשקה בו כל כך.
אותו סיפור עם עלמה שלי, הילדה מגיעה לי כל יום עם דרישות מאוד ברורות למה אנחנו הולכות להכין היום.
כל ניסיון שלי להדוף אותה בטוענות שונות, ממש אבל ממש לא מתקבל, היא נעמדת על השרפשף שלה במטבח ומנסה לתפוס את תשומת ליבי, בו ברגע שהצליחה להשיג את מבטי עליה אני יודעת שאבוד
לי מראש, אנחנו נעשה בדיוק מה שהילדה רוצה. במובן מסוים היא ממש מזכירה לי את עצמי כילדה,
תמיד במטבח עם אמא שלי, משמשת כסו שפית, קוצצת, חותכת, מערבבת. אני גאה בה, בילדה שלי!
רק דרכה אני מבינה כמה אני יכולה להיות נודניקית לפעמים ולתזז את בעלי בשעות ממש לא שיגרתיות
( שתיים עשרה בלילה – "לך תביא לי קמח, ומהר"..) העיקר שאבוא על סיפוקי, משוגעת אמרתי, נכון?
כך קרה היום, כשיעל יניב העלתה מנה מקסימה של ריזוטו עגבניות.. הריזוטו מעולם לא התקבל אצל תושבי ביתי בחיבה יתרה אבל לי היה חשק..אז יש עגבניות, ויש קצת ירקות ולא ברור איך מצאתי את עצמי בחושת בנזיד עגבניות
פיקנטי משכר, לתוספת בצד הוספתי קורוטונים חריפים, ככה בשביל העניין..:)
אז לכל מי שאין בעיה להוריד נמוך נמוך את טמפרטורות המזגן וליהנות ממרק הורס, הנה המתכון:
 

 

נתחיל בקורוטונים:



חצי כיכר לחם לבן (או יותר, כי אם כבר עושים אז עושים ותמיד אפשר להקפיא..)
מסירים את הכרום של הלחם וחותכים את החלק ה"רך" לקוביות  - מכניסים לשקית ומקפיאים
(ההקפאה תעזור לו להיאפות כמו שצריך) מוציאים מההקפאה ומערבבים עם חצי כוס שמן זית
וחצי כוס גבינת פרמזן מגוררת, פלפל שחור גרוס ומלח גס, מכניסים לתנור ל 170 מע עד שמשחים.. 20-30 ד'



למרק:

6-8 עגבניות תמר בשלות
כ 30 עגבניות שרי בשלות
בצל או כרשה למי שמצליח להשיג כי עכשיו זו לא כ"כ העונה שלו - פרוס
4 גזרים מקולפים ופרוסים
5-6 שיני שום פרוסות
1 כפית שטוחה פפריקה מתוקה
2 כפות פפריקה חריפה – תלוי במידת החריפות הרצויה – אצלנו אוהבים – אש!!!
1-2 כפות רסק עגבניות
1.5 ליטר מים
4 גבעולי סלרי
מעט פטרוזליה
מעט כוסברה – אהובתי
מעט מעלי תיבול טריים כמו אורגנו/בזיליקום
מלח גס

חורצים איקס בחלק העליון של העגבניות, מרתיחים מים בסיר ומכניסים את העגבניות לדקה. מעבירים למסננת
ומקלפים בעדינות את הקליפה של העגבניות, חותכים לפלחים.
מאדים בסיר נוסף, בצל/כרשה, גזר ושום פרוסים, מוסיפים פפריקות ורסק עגבניות. מוסיפים את העגבניות ואת המים.
מגבירים להבה ומרתיחים. מנמיכים ומבשלים 45 ד' מוספים את עשבי התיבול ומבשלים 5 ד נוספות
אפשר להגיש גם ככה ואפשר לטחון במוט בלנדר ממעט מעט, כי הרי אנחנו רוצים להרגיש את הירקות, נכון?
כמובן שאפשר להעביר דרך מסננת עם חורים גדולים למי שאין בלנדר

בשלב הזה, הארומה שתתפשט לכם בבית תעלה בכם חיוך ותיתן לכם להרגיש שהטרחה לגמרי היתה שווה את זה!!!

 


בכלל, בעיניי יש משהו במרקים, בחום ובארומה שעושה לי את זה בכל ימות השנה
עכשיו תסלחו לי, בלוטות הטעם והריח שלי מותקפות, אני הולכת לטרוף!

 


 

 

תגובה 1:

יעל אמר/ה...

למרות השעה ולמרות החום, לא הייתי מתנגדת לצלחת הזו כאן עכשיו...
משלוחים, משהו??
נשיקות,
יעל.