20 באוגוסט 2012

קציצות דגים פיקנטיות שילדים אוהבים

כמו שהבטחתי אתמול, אני מצרפת מתכון מנצח לקציצות דגים שהבנות שלי ממש אוהבות. כמו כל מתכון בנוסח מרוקאי הקציצות האלו אמורות להיות חריפות מאוד, אני מיתנתי קצת את החריפות בדיוק למידה שבה הן מבקשות שלוק מים בין ביס לביס אבל מיד אח"כ משוועות לביס הבא..



לקציצות:
1 ק"ג דג טחון - בקלה/קוד/מרלוזה
1 ביצה
1 גזר מגורר בפומפיה דקה
חצי כוס פירורי לחם (ממליצה לכם לאמץ את השיטה שלי, כל שאריות הלחם מאתמול/שלשום נכנסות להקפאה ללילה, למחרת אני טוחנת אותם במעבד מזון לפרורי לחם אמיתיים!!! ללא תוספים מיותרים ומשמינים שיש באלו הקנויות.. יוצא פירורי לחם בסגנון פנקו, תלוי במידת הטחינה, ככה לא זרקנו את הלחם שכבר לא טרי כ"כ וגם חסכנו קנייה מיותרת..)
1 כף שטוחה כמון
1 כף שטוחה פפריקה מתוקה (אני משתמשת בפפריקה מרוקאית בשמן, יש לה ארומה נהדרת, אבל ברור שאפשר גם את הרגילה)
1 כף שטוחה מלח, תלוי בטעם
פלפל שחור גרוס
חצי חבילת כוסברה קצוצה
4-5 שיני שום קצוצות

מערבבים את כל החומרים בקערה לתערובת אחידה. תרגישו חופשי לטעום את התערובת ולהוסיף במידת הצורך תבלין מסוים או מלח.. בשלב הזה אני יוצאת קציצות בגודל כדור פינג פונג קטן, מניחה במגש ומעבירה למקרר. הם מתמצקות ואח"כ נורא קל "לזרוק" אותם לסיר כשהרוטב כבר מוכן..


האמת שאני רחוקה מלהיות כמו ה"מקצועניות" ולצלם ממש כל שלב בהכנה. לא תמיד אני זוכרת, ואם אני זוכרת זה בדיוק שהידיים שלי עוסקות בהכנה ואין לי חשק לרחוץ אותם לטובת המצלמה וזה ברור שהמטרה של כל הסיפור הזה היא לתקתק ארוחה זריזה ומהירה בכמה דקות בכדי שאוכל להתפנות לדרדסיות שלי. מבטיחה להשתפר בהמשך :)

כעט נכין את הרוטב. לטובת העניין רצוי סיר שטוח ורחב (סיר דגים או מחבת רחבה וגדולה עם עומק)

3-4 כפות שמן קנולה (כמו הסבתות..)
3-4 שיני שום קצוצות
2 כפות רסק עגבניות
1 כף גדושה פפריקה מתוקה
1 כפית גדושה כורכום
לחריפות בקטנה הוספתי קצת יותר מראש כפית פלפל צי'לי גרוס
1 כף גדושה כמון, אני שמה לכיון ה 2 כפות כי אני חולת כמון
5 עגבניות טריות מגוררות גס בפומפיה
2 כוסות מים
אם בא לכם תוספת כמו חומוס/פול/גזר או כל דבר זה הזמן, כאן הוספתי כוס וקצת של גרגירי חומוס קפואים ומופשרים.
מלח + פלפל שחור גרוס, לפי הטעם
מיץ מחצי לימון

מחממים שמן בסיר, מוסיפים שום, מטגנים קלות ומוסיפים רסק עגבניות ופפריקה. אני ממליצה בשלב הזה להסיר מהאש ולערבב כיון שפפריקה נשרפת בקלות ואנחנו ממש לא רוצים ארומה של פפריקה שרופה באוכל שלנו..
מוסיפים את התבלינים, עגבניות מגוררות, לימון ומים (והתוספת אם החלטתם ללכת על אחת מהאופציות) ומרתיחים, מורידים להבה ומבשלים 5 דקות. טועמים ומתקנים תיבול.

זה בדיוק הזמן להוסיף את הקציצות שהכנו קודם ולסדר אותם יפה בסיר. מבשלים 15-18 ד'.



מפזרים קצת כוסברה קצוצה ומגישים חם על מצע אורז לבן או קוסקוס אינסטנט משקית אם אני ממש מתעצלת..:)

לגרסת המבוגרים - מוסיפים לתערובת הדג פלפל צי'לי טרי קצוץ. כמו גם לרוטב העגבניות מוסיפים את כמות הנ"ל.
לגרסת חריימה - אפשר להוסיף כף אריסה לרוטב ואז תקבלו ארומה נוספת, מזכיר חריימה כיון שהרוטב יוצא יותר סמיך ועם צבע משגע..



ובכלל אני ממליצה לכל אלו המשוגעים אל מאכלים מרוקאים לעבוד עם שמן אדום - מערבבים בצנצנת זכוכית 2 כפות פפריקה חריפה ו 2 כפות פפריקה מתוקה עם 2 כוסות שמן קנולה. מניחים לפפריקות לשקוע ומתקבל שמן אדום צלול
אפשר לאכסן בארון תבלינים וזה מספיק ללא מעט מתכונים ותאמינו לי אתם לגמרי רוצים שהתבשילים שלכם יצאו עם רוטב משגע, וצבע הורס שבא לקפוץ ראש לתוך הסיר..

זהו! הארוחה שלנו מוכנה..


 

והיא ממש טעימה!!!!
בתיאבון :)

תגובה 1:

sivan אמר/ה...

מעדכנת, שביום שישי הכנתי את הקציצות והם יצאו ממש טעימות, הייתה התלהבות גדולה מתושבי הבית, המון תודה על המכון.
סיון