15 ביולי 2013

ארוחה משפחתית All in one + קינוח הורס לציום הצום ובכלל

אני נימנת עם אלה שצמים את הצום הזה. החום והלחץ מהיום הקצר של הבנות לא משאיר הרבה מקום
למשחק. זה צריך להיות קל, מהיר וקולע. טעים, מזין ומשביע. אז החלטתי ללכת על הדרך הקצרה ביותר,
כמו תמיד, התנור.

 


המתכון קל שזה מצחיק. מינימום מצרכים והשקעה בזמן ותמורה נפלאה ומרשימה, תגידו לי אתן,
מה אנחנו צריכות יותר מזה???

דניס (כי זה תשעה באב, וכי אני הכי אוהבת אותו בעולם, בתנור..) צלוי על מצע בטטות, שעועית ואספרגוס.

3-4 בטטות פרוסות לפרוסות של 1 ס"מ - הכי כיף לפרוס עם מנדולינה אם יש..
3 שיני שום פרוסות
חצי פלפל ירוק חריף, נקי מגרעינים ופרוס דק
1 בצל (רצוי אדום) פרוס לטבעות
5 כפות שמן זית
מעט עלי טימין טריים
מלח גס ופלפל שחור גרוס


6 פילטים דג דניס, חתוכים לחצי ואפילו לשליש כדי שתתקבל מנה אסתטית.
חצי שקית שעועית ירוקה קפואה של סנפורסט
חצי חבילה אספרגוס - אם יש ולא חובה..
מעט מיץ לימון

מחממים תנור ל 190-200 מעלות.
פורסים את הבטטות לטבעות, פורסים בצל ושום. משטחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה.
מטבלים בפלפל שחור גרוס, שמן זית, מלח גס וטימין.
צולים כ 15 דקות. נועצים מזלג במרכז הבטטה, במידה והיא רכה, מוציאים את התבנית מהתנור
ומשאירים אותו דולק.

בזמן שהבטטות בתנור, פורסים את הדג, מסדרים אותו יפה בתוך תבנית אחרת, מוסיפים את השעועית
והאספרגוס ומטבלים במיץ לימון, מלח  פלפל וטימין.ברגע שהבטטות מוכנות מסדרים מעליהן את פרוסות
הדג והשעועית. מחזירים לתנור לצלייה נוספת כ 10 דקות.
מוציאים מהתנור ומגישים. אני הכי אוהבת את זה לצד קוסקוס או בורגול ירקות, ולזרזף תרכיז מיץ לימון
שמו זית, מעט צי'לי גרוס מלח מעורבבים יחד על כל המנה.



הקינוח הבא הוא האהבה החדשה ישנה שלי!
אני מאוהבת במאפי תפוחים. כל וריאציה אפשרית לשטרודל מתקבל אצלי בברכה. לפעמים סתם בא לי
משהו בקטנה.. ולקפוץ למאפייה הקרובה זה ממש לא אופציה כי מה שאשיג משם יהיה הכל חוץ ממאפה
איכותי ומנחם. לכן אני עושה לי כאלה למפרע ומקפיאה. כשבא לי אני מפשירה ואופה.
השינוי במתכון שלי הוא רעיון שלקחתי ממורי ורבי השף אורן גירון שלימד אותי להכין מלית תפוחים
מבושלים ומבושמים בתבלינים במעיין קרם שמקנה למאפה הסופי לחות ועסיסיות שטרם טעמתי כמותו..



מאפה שוסון

1 חבילת בצק עלים על בסיס חמאה.

למלית
1 תפוח ירוק מזן סמית מקולף וחתוך לקוביות
1 מחית תפוחים ירוקים קפואה - עכשיו אפשר להשיג בכל סופר במדף פירות היער והגלידות
או פשוט לגרר תפוח אחד במעבד מזון למחית גסה.
50 ג' חמאה
גרגירים ממקל וניל 1 או חצי כפית משחת וניל
רבע כוס סוכר
1 כף קורנפלור

סירופ סוכר (שתמיד כדי שיהיה במקרר להברשה של מאפי שמרים או עלים ביציאה מהתנור)
1 ק"ג סוכר + 500 מ"ל מים + כמה טיפות לימון. מביאים לרתיחה ומבשלים כ 10 ד' על אש קטנה.
מברישים חם על מאפים חמים שזה עתה יצאו מהתנור. אפקט הקונדיטוריה ממש:)

תערובת ביצה להברשה - ביצה + 2 חלמונים + קורט מלח + קורט סוכר ומערבבים לאיחוד.

שמים בקלחת קוביות תפוח, מחית תפוח, חמאה וגרגירי וניל או משחה ומביאים לרתיחה.
בקערה נפרדת מערבבים סוכר וקורנפלור יחד.
ברגע שמגיע לרתיחה משלבים את הסוכר והקורנפלור בכמה פעמים. בין כל פעם בוחשים היטב.
מביאים לרתיחה שוב (עד שממש רואים בועה או יותר) מכבים את האש ומעבירים לתבנית רחבה לצינון
בשכבה אחידה. מכסים בניילון נצמד את שטח הפנים של הקרם ומצננים.

פותחים את חבילת בצק העלים. מרדדים קלות תוך כדי קימוח. קורצים עוגלים בקוטר 10 ס"מ.
מרדדים מעט על משטח מקומח את העיגולים ליצירת אליפסה.
מברישים בתערובת הביצה את אחד הקצוות של האליפסה על מנת שנוכל להדביק אליו את הבצק לאחר המילוי.
ממלאים כל אליפסה בכפית מלית תפוחים ומקפלים ליצירת כיסן. מהדקים מעט את הקצוות שלא יפתחו באפייה.
מברישים את ההכיסנים בתערובת ביצה ומקררים מעט במקרר כדי שהבצק ינוח.
מוציאים מקירור למברישים שוב בתערובת הביצה. אופים כ 15 ד' בחום 180 מעלות.
המאפה מוכן כשאר הוא שחום גם בתחתית שלו. מוציאים מהתנור, מברישים מייד בסירופ חם ומחזירים לתנור
לעוד 1-2 דקות לייבוש. מוציאים, מצננים ומתענגים.

תאמינו לי, זו שחיטות לשמה וזה רק שלכם :)

 

 



 

 

 

 

 

אין תגובות: