11 ביוני 2014

לנגב באהבה

 
מאז שאני מכירה אותו הוא מעולף על חומוס. בהערכה גסה הוא דגם כל מסעדה שמגישה את המנה כולל הכל
וגם אם תחליטו להתקיל אותו עם " איפה יש חומוס טוב ביוקנעם, אילת, גדרה או חיפה?! הוא מיד יזרוק לכם
את הצעקה האחרונה. אני זוכרת את הפעם הראשונה שהחלטתי להפתיע והכנתי בבית. הוא הסתכל עלי בהערצה רק מעצם
המחווה ואחרי שטעם, אני יכולה להישבע שהוא התאהב בי מחדש. כמובן שלא חסכתי והגשתי עם כל התוספות כולם
אבל זה לגמרי נתון לבחירה. מה שתגלו זה, שכל קשר בין אחיו הקנוי לזה כאן מקרי בהחלט! שהמרקם האוורירי שתקבלו מזכיר קציפה רכה וחמימה ושזו אחת המנות הכי פשוטות להכנה.
המלצה שלי! לאלה שאתם ממש אוהבים, הגישו את הגירסה הביתית:)
 
 
 
 
500 גר חומוס יבש שהושרה בקערה עם הרבה מים, לילה מראש
6 שיני שום
3/4 כוס טחינה גולמית מלאה
כפית וחצי מלח
כפית גדושה כמון
50 מ"ל מיץ לימון
4 כפות שמן זית
 
לפול:
250 גר פול יבש שהושרה בקערה עם הרבה מים, לילה מראש
1 בצל גדול קצוץ דק
3 שיני שום
מלח, פלפל שחור גרוס, כמון, מעט צי'לי גרוס - לפי הטעם
מיץ מלימון אחד
2 כפות שמן זית
 
 
- מסננים את החומוס ומבשלים אותו בסיר עם הרבה מים כשעה וחצי עד ריכוך. מסננים מנוזלים ושומרים את הנוזלים בצד.
- טוחנים במעבד מזון את החומוס היטב (אני תמיד משאירה לי מעט גרגירים לא טחונים להגשה)  ותוך כדי פעולת המכשיר מוסיפים מיץ לימון, טחינה, שום, תבלינים ושמן זית.
- מוסיפים תוך כדי טחינה מעט מנוזלי הבישול על מנת לפתוח את המסה וטוחנים עוד 10 דקות.
- טחינה ארוכה תייצר לנו חומוס במרקם אוורירי ממש כמו קציפה. רמת הסמיכות תלויה בכם ובכמות הנוזלים שתשלבו תוך כדי טחינה.
 
במקביל, מסננים את הפול ומבשלים אותו כשעה עד ריכוך.
-טוחנים חצי מהכמות במעבד מזון ומוסיפים מיץ לימון ושמן זית ומתבלים במלח וכמון.
-מטגנים בצל לשקיפות. מוסיפים שום ואת חצי כמו הפול השלם שנותרה ומקפיצים.
- מתבלים בפלפל שחור גרוס, צי'לי, מלח וכמון.
 
מגישים
מסדרים בצלחת כמות נכבדה של חומוס. מעל מניחים כף גדושה של פול טחון. מעל מפזרים פול שלם וגרגירי חומוס.
מזלפים מעט שמן זית ומיץ לימון וזהו. בעצם אולי גם איזה סלסה חריפה  בצד וגם עלי פטרוזליה קצוצים..:)
יותר מזה לא צריך כלום. מבטיחה!

  
 
תהנו!

2 תגובות:

סיון אמר/ה...

איזה כיף, בתקופה האחרונה, לקבל מתכונים חדשים ממך כול בוקר!!
את קציצות העדשים כבר הכנתי היום בבוקר לארוחת הצהריים של היום!! (מחכה לשמוע את תגובת הבנות שלי...)
גם את החומוס אכין ממש ממש בקרוב...
המון המון תודה,
סיון

ליהי עראסי אמר/ה...

סיוון מתוקה, כיף לי שאת עוקבת!! מקווה להמשיך להפתיע :)