13 ביוני 2013

סינבון - מאפה קינמון ממכר

"את יודעת מה זה סינבון?" היא שאלה אותי בטלפון.. נתקלתי במתכון במאקו, נראה מעניין, מכירה?




סינבון, ברור!!!! בדיוק לפני שנה, שאלה אותי חברה את אותה שאלה. שאלה ובאותה נשימה הבטיחה
להכיר לי את העונג הבא. עמדנו שם, ממש מול אחד מסניפי הרשת, והיא בארשת מבינה עניין אמרה לי
"לכי, תזמיני וספרי מה דעתך". עמדתי שם נפעמת מהמבחר שיכול לייצר מאפה קינמון קטנטן שכזה.
בלי להתבלבל הזמנתי את כל הליין וישבתי להתענג עד שאי אפשר היה יותר. אין מה לומר, התאהבתי לאלתר.

"לא מכירה את המתכון" אמרתי לה, "אבל את חייבת לנסות!!! זה אחד המאפים הגאונים שפגשתי בחיי
(ופגשתי כמה...) הבצק עשיר בחמאה, ומזכיר בריוש רך ועסיסי, המלית, תמכר גם את אלה שאינם נמנים
עם אוהבי הקינמון. ואם לא די בזאת, מגיע לו טופינג במראה תמים ומעיף אותך לעולם שכולו מתיקות וטוב
אינסופי."

כאחת שמכורה לקינמון, בעוגות ולא מעט בבישול, אני תמיד שמחה להכניס לארסנל עוד מתכון משובח.
המתכון התפרסם במאקו לפני כמעט שנתיים ע"י אביבה, אחת ממשתתפות התוכנית מאסטר שף.
אני מביאה אותו אליכם עם שינויים קלים שערכתי בו וטיפים חשובים להצלחה.

לבצק:
560 גרם קמח (4 כוסות)
1 כף שמרים יבשים או לחילופין אפשר להשתמש בקמח אסם החדש עם תוספת השמרים  - אחלה מוצר!
3/4 כוס חלב
1/3 כוס סוכר
80 גרם חמאה
קורט מלח
2 ביצים בטמפ' החדר

למילוי:
80 גרם חמאה מומסת
1 כוס סוכר חום בהיר
2 כפות קינמון


לטופינג:
100 גרם גבינת שמנת, רצוי פילדלפיה, כיון שהיא פחות חמוצה משאר גבינות השמנת.
50 גרם חמאה רכה
1 כוס אבקת סוכר
1/2 כפית תמצית וניל
קמצוץ מלח

בקערת המיקסר מערבבים את הקמח עם השמרים היבשים.
בסיר מחממים את החלב עם החמאה, הסוכר והמלח, ומערבבים עד שכל החמאה נמסה . מצננים.
טורפים מעט את הביצים ומוסיפים בהדרגה לתערובת החלב.
מוסיפים את תערובת החלב והביצים לקערת המיקסר עם הקמח - חשוב מאוד! יש להעביר את תערובת
הביצים דרך מסננת לתוך קערת המיקסר. זה יבטיח לנו בצק נטול חלמונים/חלבונים קרושים.
בעזרת וו הלישה לשים 10 דקות, עד שמתקבל בצק דביק.
מעבירים למשטח עבודה מקומח קלות וצרים כדור. שמים בתוך קערה מקומחת ומתפיחים כשעה.
לאחר ההתפחה, מחלקים את הבצק ל-2 על משטח מקומח מעט, מרדדים כל חלק של הבצק למלבן
של 25 ס"מ על 30 ס"מ. מברישים בעזרת מברשת סיליקון כל מלבן בחמאה מומסת, ומפזרים מעל
תערובת של סוכר חום מעורבב עם קינמון. מטפטפים עוד כמה מטיפות החמאה על הסוכר כדי שידבק
לבצק מגלגלים כל מלבן לרולדה, וחותכים כל אחת ל 12 שבלולים.
מניחים את השבלולים בתבנית אפייה משומנת. אם בחרתם לאפות אותם בצורת שושנים, חשוב לא להצמיד
אותם יותר מידי, מאחר והם עוד תופחים.  במידה ואופים בתבנית התנור, חשוב למשוך את קצה השבלול
אל התחתית על מנת שלא יפתח בזמן האפייה. מכסים במגבת ונותנים להם לנוח 10-15 דקות.
אופים בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות כ-20 עד 25 דקות.

לטופינג - מערבבים את כל חומרי הציפוי ומורחים את הציפוי על הסינבונים מיד עם צאתם מהתנור.

 



אגב, אם לא בא לכם לאפות את שתי הרולדות, תוכלו בקלות להקפיא אחת מהן. מיד אחרי שפורסים
ומסדרים בתבנית, עוטפים שבניילון נצמד ומקפיאים. מפשירים דרך המקרר ולאחר שהופשרו מניחים
במקום חמים לתפיחה. אופים כרגיל.

בא לכם להכין מראש?? תכינו את הבצק ושילחו אותו לתפיחה איטית במקרר למשך לילה.
משם ממשיכים כרגיל.

בתאבון!







 

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מאפה משגע אכן ממכר מומלץ מאוד , ולייק על הכתיבה ...

שירן אמר/ה...

היי
יש לי 2 שאלות - אני רוצה לעשות חצי מהכמות עם שבלולים יותר קטנים. האם צריך לבצע התאמות נוספות חוץ מקיצוץ המרכיבים בחצי?
בנוסף, אני משתמשת בשמרית - יש לי את הקוביה ואת השקית. כמה גרם לשים? (לאחר הקיצוץ בחצי כמובן) והאם מערבבים את זה אותו דבר עם הקמח בהתחלה.
תודה!!