24 באוקטובר 2012

אחד שיפוד קבב אחד..:)

אתמול עשינו קבב. יום שלישי, לרוב הוא יום הבשרים והברבקיו שלנו. כל מה שאפשר עולה על המנגל שלנו
ירקות, בשרים, לחמים, מה לא בעצם?!
בעודי לשה את הבשר עם התבלינים והירק עלה מולי הפרצוף ההורס של אסי כהן ,"חמודי" מהמסעדה הערבית
במערכון של ארץ נהדרת. מחיוך קטן לעצמי פרצתי בצחוק מתגלגל ומשחרר - אחד שיפוד קבב אחד...
אחד קנקן צי'פס אחד..
כל שלישי אני עושה קבב אבל הפעם לדעתי נזכרתי בו כי אני צופה בחטופים עונה 2 ומבינה כמה צריך להיות
מוכשר כדי לשחק במערכות כזה שטותי ושניה אחרי זה לעשות תפקיד אופי כמו בחטופים.  איזו סדרה נהדרת, נכון?

קבלו תזכורת למערכון המדובר מארץ נהדרת http://youtu.be/gzAEDJLYStQ

 עכשיו, בהשראת אסי כהן זכה הקבב שלי לשם קוד משלו. קבלו מתכון מנצח לאחד שיפוד קבב אחד... :)



שני סודות יש לו לקבב מוצלח. האחד - שימוש בבשר טחון טרי!!!! יש לא מעט נתחים מתאימים, אני משתמשת בצוואר. הסוד השני לקבלת קבב עסיסי הוא שומן. כבש או בקר העיקר שיהיה שומן.
מומלץ לשמור על יחס של 70% בשר ו 30% שומן. אני מבקשת מהקצב שלי לטחון לי את הבשר עם השומן
יחד וכך אני מקבלת פיזור אחיד של השומן על כל הבשר.
את אחד הקבבים הטעימים שאכלתי בחיי הכינה חמותה של אחותי הקטנה. המקסימה שיתפה ונתנה לי טיפים לקבב מוצלח. רק דעו לכן! גם אלו ש"שומרות"...בשר בקר טרי יכול להיות חלק מתזונה מאוזנת
מקור נהדר לחלבונים ויטמין B12 ברזל ועוד הרבה דברים טובים!

אז זו הגרסה שלי ואני מעבירה אותה אליכם באהבה:)


1 ק"ג בקר טרי טחון עם שומן
6 שיני שום כתושות
1 בצל גדול קצוץ
צרור פטרוזליה או כוסברה למי שאוהב יותר..
1 כף גדושה כמון
1 כף גדושה פלפל שחור, אני משתמשת בגרוס אבל אפשר גם טחון
2 כפיות מלח
2-3 כפות שמן זית


שמים את כל המרכיבים בקערה גדולה ולשים לתערובת אחידה. נותנים לה לנוח קצת.
אגב, מי שלא אוהב להרגיש את הבצל והפטרוזליה יכול לטחון אותם במעבד מזון לתערובת קצוצה ולשלב עם הבשר



אני אוהבת ליצור קציצות בתום הלישה, לשים על מגש ולהכניס למקרר (או מקפיא) למנוחה והתמצקות. כך אפשר להכין מראש ולהעלות על הגריל כשרוצים. רצוי שהקציצות לא יהיו קטנות מידי, שלא יתיבשו במהלך הצלייה.. אני עושה קציצות בקוטר 4-5 ס"מ לפחות.
הרומנים מוסיפים כפית סודה לשתיה לתערובת וזו האחרונה אחראית לאוריריות והיחודיות של הקבב שלהם
כשבא לי להתפרע אני משלבת צרור בזיליקום וצרור נענע יחד עם הפטרוזליה וכל השאר..









איך שהוא עולה על הגריל אני מפסיקה לתפקד.. הניחוחות הורסים אותי!!!! ולהמשיך לצלם ממש לא בא בחשבון..:)

אז אם אתם בסביבה בשלישי, תקפצו לאחד שיפוד קבב אחד.. :)


 

אין תגובות: