14 באוגוסט 2014

מרק דלעת ספונטני

לפני יומיים תמרה סיימה גן. כמו בכל יום בחודש האחרון, לקחנו אותה עלמה ואני לא לפני ריטואל סצנה קורעת לב
להשאר בבית. וזה לא שלא פירגנתי לה ימי חופש בחודש הזה. הרי רק עצם הרעיון שאחותה נשארת בבית לא תרם בלשון המעטה. אבל הנה, נשארו רק יומיים. אני רוצה שתיפרד כראוי ועל כן לא מוותרת לה. אני מכניסה אותה.
מנשקת. מנשקת שוב. ושוב. ושוב ונפרדת עם שלל נשיקות באויר והבטחה לשוב הכי מהר שאפשר.
שניה לפני שאנחנו יוצאות מהשער אני צדה בעיניי שיח עלה מרווה שופע. אני נזכרת שאין מי יודע מה למצא במקרר לצהרים רק שהבוקר הביטה עלי דלעת נואשת ליחס. אני מבקשת רשות וקוטפת כמה עלים. יש ארוחת צהרים!!!
 



מרק דלעת - 4 מנות

400 גר דלעת מקופלת וחתוכה לקוביות קטנות
2 גזרים, פרוסים דק
1 בצק, פרוס דק
3 שיני שום פרוסות דק
1 שורש פטרוזליה, פרוס דק
1 כרישה, החלק הלבן פרוס דק
1-2 ס"מ גינגר מגורר
3-4 עלי מרווה
מלח, פלפל לבן/שחור


מחממים מעט שמן זית בסיר ומאדים את הבצל, שום, גזר, שורש פטרוזליה, כרישה כמה דקות.
מתבלים במעט מלח ופלפל. מוסיפים את קוביות הדלעת  וגי'נג'ר ומאדים עוד כמה דקות עד שהירקות מגירים נוזלים
והריח מתפשט..
מוסיפים מים עד כיסוי הדלעת ולא יותר. משו כמו 500 מל ומביאים לרתיחה. מנמיכים להבה ומבשלים כ 30 דקות עד שהירקות רכים. מוציאים את עלי המרווה וטוחנים את תכולת הסיר עם מוט בלנדר עד קבלת מחית חלקה.
טועמים ומתקנים תיבול. שימוש בפלפל שחור יפיק טעם סופי עוקצני למרק. פלפל לבן יעדן אותו. אני אוהבת שחור!
מסננים את המרק על מנת לקבל מרקם חלק וקטיפתי. - לא חובה!

באותה מידה אפשר לבשל את המרק עם חלב במקום מים. הכמות תהיה זהה.
אפשר כמובן לעדן את המרק ע"י הוספת מיכל שמנת מתוקה לסיר לאחר שסננתם את המרק והחזרתם אותו לסיר.
מביאים לתיחה מחודשת ומכבים, יוצא מעדן!! וכשאין חשק לחלבי עושים את הגירסה הקלילה המובאת לפניכם ששווה
כל דקת עבודה :)

אין תגובות: