26 ביולי 2015

כריות בריוש במילוי שוקולד מריר


חורבן בית המקדש זה כאן !
לצד קייטנת אמא (אמאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!!! פרצוף שלי תולש שערות וצועק WTF
חשבתי לעצמי!!!!) נכנסתי לסטרס של קינון (ולא, לא בהריון בשלב הזה, תודה לשואלים) אבל לכו תדעו..
בקיצור, סחבק החריבה את הבית עד היסוד, ואם תשאלו את השחרחר הוא יעיד כי יצאתי מדעתי אבל ממש.
הבית פונה לחלוטין ואני, בתוך הלו"ז הצפוף יצאתי ללקט רהיטים חדשים. חדשים - ישנים !
עד כה 50% מהמשימה הושלמה, חוץ מארון בגדים שחסר, ומבחינתי כרגע זה הומאז' לבית המקדש שנחרב..:(

אם כך, קייטנת אמא היום בחצי קלאצ'. ולא שאני מעולפת כמו שיש לי הזדמנות להעביר להם שיעור חשוב בסבלנות והתחשבות. כל חיי הבוגרים אני צמה בלי שאלות. אני מתמסרת באמונה שלמה שככה זה צריך להיות, שהרי העדר ספק הוא בעצמו סוג של שלם.

אז סחבק לא נשארת חייבת. אני הולכת לפתוח את הצום בשחיתות על,  רך ושמן ומתוק ומנחם!

למען תדע כל שכנה או חברה
אחות, בעל או מאמא טובה
שאם מכל המנות, בזו בחרתם
אהבתכם היא הגדולה בתבל!



 
 
 


 




כריות שוקולד מריר מטוגנות

הבצק שייך לשף אורן גירון הגאון יש לומר!
והוא הכי ורסטילי ומתאים למגוון שימושים כבסיס לעוגת בבקה, עוגות שמרים, רוגלך ושאר מאפים ואני מתה עליו!!
הרעיון הוא בעצם לייצר כריות בצק במילוי קוביות שוקולד מריר, לטגן אותם בשמן עמוק ולצפות אותם בסוכר מתובל בקינמון, ורק ההכנה גרמה לי להבין כמה חזקה אני! מיי גוד כמה זה טעים !!

400 ג קמח לחם
200 מל חלב
15 ג שמרים
60 ג סוכר
3 ג מלח
1 ביצה
100 ג חמאה

למילוי - 3 חפיסות שוקולד מריר משובח מחולק לקוביות
לטיגון - 2 ליטר שמן חמניות או כל שמן צמחי אחר
לציפוי - 1 כוס סוכר + 1 כפית קינמון מעורבבים יחדיו

מכניסים את כל חומרי הבצק למעט המלח והחמאה ולשים לאיחוד כ 4 דקות.
משלבים מלח ולשים עוד 2 דקות.
מוסיפים קוביות חמאה רכה עד הטמעה מלאה. מגבירים את מהירות פעולת הלישה ולשים עד שהבצק מתנתק מדפנות הקערה (לוקח 2 ד בערך)
מעבירים לקערה מקומחת קלות ומתפיחים עד הכפלת הנפח.
רוצים לזרז? הכניסו מגש עם מים חמימים לתנור סגור וקר. הניחו מעל בתבנית נוספת את קערת הבצק וסגרו את דלת התנור. המים החמימים ייצרו סביבה מרובת אדים שתעזור לבצק לתפוח צ'יק צ'ק!

מעבירים למשטח עבודה ומחלקים ל 2 חלקים.
מרדדים כל חלק למלבן בעובי 1/2 ס"מ.
מניחים קוביות שוקולד מריר במרווחים שוים על חצי מיריעת הבצק ומכסים עם החלק הנותר.
מהדקים היטב להוצאת אויר את הבצק סביב קוביות השוקולד וחותכים בעזרת גלגלת פיצה לכריות קטנות.
מכינים כך את השאר.
מניחים למנוחה קצרה בת 10 דקות ובנתיים מחממים שמן ל 170-180 מעלות. רצוי להעזר במדחום על מנת לקבל טיגון מהיר ואיכותי - עד כמה שאפשר..
מטגנים בכמה סבבים את כריות הבצק עד הזהבה קלה ומוציאים לנייר סופג.
טובלים את הכריות בתערובת הסוכר לציפוי מכל הצדדים ומגישים חם.

יש לכם 3 שעות עד צאת הצום, אני במקומכם הייתי עכשיו חזק בשקילות...
 

21 תגובות:

אביבית- הכל טוב אמר/ה...

כזה אני רוצה לצאת הצום! חבל שרק עכשיו פתחתי מחשב... כי אצלי בתנור יש כבר עוגיות ולחם תופח. חייבת לנסות!!

ליהי עראסי אמר/ה...

בטוחה שהם נהדרים ואת אלו נסי ואל תותרי!

אנונימי אמר/ה...

בבקשה את יכולה לכתוב כמה כוסות זה בערך וכמה כפיות...אין לי משקל :( זה נראה שווה בטירוף

אנונימי אמר/ה...

בבקשה את יכולה לכתוב כמה כוסות זה בערך וכמה כפיות...אין לי משקל :( זה נראה שווה בטירוף

Unknown אמר/ה...

ליה י היקרה... חובה לטגן?? אפשר בתנור??

ליהי עראסי אמר/ה...

2 ו 2/3 כוסות קמח, כוס חלב, כף גדושה שמרים, רבע כוס סוכר, קמצוץ מלח.
חייבת לומר שלא עובדת עם כוסות אבל זה תרגום חופשי
ממליצה לך לפרגן לעצמך משקל - עולה פרוטות ושווה זהב!
בהצלחה :)

ליהי עראסי אמר/ה...

בודאי שאפשר. הטעם כמובן שונה - יותר בריוש פחות סופגניה - אבל בהחלט ניתן
בהצלחה!

הילה לוי אמר/ה...

וואו. הרבה זמן שלא ריירתי ככה מול המחשב :-)

ליהי עראסי אמר/ה...

זה בדיוק הקטע - למה שאני ארייר לבד???

Unknown אמר/ה...

הי, זה נראה כמו משהו שאסור לפספס!! את יכולה להציע את הגרסה הטבעונית?

ליהי עראסי אמר/ה...

הי עדי,
הייתי ממירה את החלב בסויה/שקדים/אגוזים וכו
את החמאה ב 80 מ"ל שמן צמחי - למשל חמניות ומכניסה אותו בשלב הכנסת הרטובים
ואת הביצה ב 50 גר רסק תפוחים
ועכשיו את חייבת לנו תמונה :)
בהצלחה!!

רעות הרפז עיני אמר/ה...

נראה הורס

ליהי עראסי אמר/ה...

תודה מתוקה שלי :)

אנונימי אמר/ה...

אוי! מטריף!
הולכת לנסות לאפות את זה. אז שתי שאלות:
אם אני אופה כדאי להבריש את המאפים בסירופ סוכר (כמו כל עוגת שמרים היוצאת מן התנור) בכדי שתערובת הסוכר-קינמון תידבק אליהם?
ושאלה נוספת- באיזה שוקולד השתמשת המריר הרגיל או המריר מהסדרה המיוחדת? פשוט גודל הקוביות ומספרן שונה לגמרי!

תודה רבה!
מירי.

ליהי עראסי אמר/ה...

תודה !!
אכן, על מנת "להדביק את תערובת הסוכר יש לתבול את הכריות בסירופ סוכר 1:1 - כריות חמות על סירופ קר או ההפך אך לעולם לא באותה טמפרטורה.
לגבי השוקולד - השתמשתי בחבילות שוקולד מריר 100 גר כל אחת.
בהצלחה!!

אנונימי אמר/ה...

איזה בצק זה?

איילת אמר/ה...

איזה שמרים? יבשים/טריים?

ליהי עראסי אמר/ה...

יבשים. בהצלחה !

Unknown אמר/ה...

איך ניתן להפוך את המתכון לפרווה?

Unknown אמר/ה...

איך הופכים את המתכון לפרווה?

ליהי עראסי אמר/ה...

היי, תגללי בתגובות למעלה כתבתי

בהצלחה !