16 במאי 2013

מטבח החלומות

 
כחובבת נגרות וכאחת שכבר בנתה רהיט קטן אחד או שניים, תכננתי לבנות לתמרי
את מטבח חלומות. לא היתה כאן שום התלבטות בכל הקשור למתנת יום ההולדת שלה.
הילדה הזו, שהיא תופעה קולינרית יוצאת מגדר הרגיל, שתמיד אוהבת לטעום ולנסות מאכלים
שהיא לא מכירה, שלא מפחדת מחריף גם כשאני מזהירה, שתמיד תעדיף להימצא במטבח על פני
כל מקום אחר בבית, ששואלת אותי תמיד "אמא, מה את מכינה"?! שיודעת להגיד מה טעים לה ומה
פחות, שיודעת לתת הערות כמו "זה לא מוכן לי בכלל" אם הגשתי לה קציצה שטרם נחתכה,
שמעודדת אותי להזדרז לעשות אוכל תוך שהיא חושבת על קינוח בכלל.
הילדה שלי צריכה מטבח משלה!
 
מכיוון שאצלנו, הכנות לחגיגות יומהולדת קטנה או גדולה ככול שתהיה מתחילות מבעוד מועד,
התחלתי לתכנן מה בדיוק אני צריכה למטבח. אבל עומס עבודה ולחץ לימודים לא השאירו מקום
פנוי והמלצה חמה מחברה על זהבה מזרחי, מנגרת מטבחים מעולה כאן, הובילה אותי להחלטה שזה
 בדיוק מה שאני צריכה. אני צריכה מטבח בנוי ומוכן לצביעה על מנת שאוכל לתת לו טאצ' אפ כמו
שאני אוהבת. השירות היה מדהים, ותוך שבוע המטבח עמד בפתח הדלת עם שליח וחיכה בסבלנות
שאתפנה אליו.
 
ואז זה קרה! גייסתי את כל שאריות הצבעים, בדים וסרטים שהיו לי ויצאתי לעבודה!
 
 
כתמי השמן שאתם רואים על המטבח הם תוצאה של התנפלות מצד הבנות על האטרקציה החדשה
עוד לפני שהוא נצבע כמובן.
 
בכל הקשור לצביעה, החלטתי להתפרע! כבר חודשים שאני מפנטזת לצבוע את המטבח הפרטי שלי.
הוא כהה ומעט מבוגר לטעמי כך שתוספת צבע לא תזיק לו. אז לא להתפרע כאן?????
מכיוון שהיה לי מעט צבע מכל גוון החלטתי שאת הרוב אצבע בגוון שמנת ואשמור לי את
המיוחדים למשחקים מאוחרים יותר...
הצבעים שאני עובדת איתם הם פוליאור על בסיס מים שאפשר להשיג בכל טמבוריה.
המטבח נצבע פעמים (שני ידיים) כשאת השטחים הגדולים צבעתי עם גלגלת כדי להימנע ממריחות
צבע שנוצרות עם מברשת. את ידית הניקל של התנור ריססתי בספריי בצבע פוקסיה של יעקובי, גם
מהטמבוריה.(על מנת לצבוע מתכת בצבע פוליאור על בסיס מים צריך לצבוע בצבע יסוד לפני או
לוותר על כל העניין ולהשתמש בספריי צבע המתאים לכל סוגי המתכות ומוציא תוצאה מעולה!)
 
 
 
לצורך הכנת הוילון קניתי מטמבוריה חוט מתכת מגלוון ברוחב הפתח בדיוק ושני ווים לחיבור
לכל צד, אחד לדופן המטבח ואחד לחוט. עשיתי מכפלת לשני צידי הבד  (בדרך כלל לוקחים כפול
מרוחב הפתח שהוילון מיועד לו) והוספתי סרט מסולסל תואם, לקישוט. השחלתי את החוט דרך
המכפלת ותליתי אותו, והרי לנו וילון בכמה דקות עבודה.
 
 
 
לא תאמינו לניצוץ והברק בעיניים שהיו לה כשהיא נכנסה הביתה.
היא רק אמרה "יפה, אמא" ומיד אספה את כל האקססוריז הקשורים שהיו לה בחדר וסידרה אותם
במקום. מאז, היא מקשקשת לי כל ערב חביתה וגורמת לי לאכול אותה בנשיקות באותו הרגע ממש.
 
 
 
 
 
 
 



11 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי, אפשר בבקשה שתרשמי את סדר הצביעה? האם הוצאת את הידית על מנת לצבוע אותה? אפשר את גווני הצבעים ?

ליהי עראסי אמר/ה...

היי אנונימית! בוודאי.

ראשית, השענתי את המטבח על הדופן שלו וצבעתי את החלקים הגדולים
בעזרת רול בגוון שמנת. לאחר מכן צבעתי את המדפים באותו אותן.
את הצבע החסר בפינות השלמתי בעזרת מברשת דקה.
את שלושת הידיות ואת ידית התנור הסרתי וצבעתי בנפרד. לאחר שהתייבשו הרכבתי מחדש. כמו שכתבתי לגבי הצבעים, אלו שאריות של כל מיני צבעים שהיו לי. השמנת זה - OW201P ואקווה כהה - 1152T
שניהם של טמבור. לגבי האקווה הבהיר, לצערי אין לי את הקופסא המקורית, כנ"ל לגבי הפוקסיה. אני בטוחה שתמצאי אותם במניפה.
מקווה שעזרתי ואם יש לך עוד שאלות, אל תהססי:) בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

היי ליהי ממש ממש מקסים !אני מבינה שהמטבח עשוי מmdf האם את ממליצה על mdf או שבדיעבד היית מעדיפה עץ מלא ???ומאיפה רכשת את הכלים המקסימים והמשקל ההורס ?

ליהי עראסי אמר/ה...

היי לך! הוא אכן מ MDF. אפשר ללכת על עץ מלא וזה אפילו יצא יותר יפה אך גם MDF חומר יחסית זול ובעל תוצאות איכותיות גם לטווח הארוך. המשקל מרשת הצעצועים הפירט האדום ויש להם עוד כמה קיטים מקסימים למטבח, למשל ארגז ובו פלטת לחם עם קרש חיתוך וסכין, מעץ. ועוד ירקות מעץ ממש מקסים. לגבי המגשים, כבר איני זוכרת אבל את יכולה למצא נהדרים לא פחות אצל שוקה או פטיט
בהצלחה ושלחי תמונה.. :)

אנונימי אמר/ה...

היי ליהי , היום אקבל את המטבח מזהביקה. שאלה - כמה זמן לקח לך לצבוע את המטבח? האם חיכית שכל צבע יתייבש ואז עברת לצבע הבא ? עשית 2 שכבות בכל הצבעים ? כמה זמן לוקח לכל המטבח להתייבש ?

ליהי עראסי אמר/ה...

היי, כל הכבוד, שמחה לשמוע!!!!
אני פיניתי לי יום שישי לטובת העניין. המטבח צבוע בשתי ידיים.
בין יד ליד, מניחים לייבוש מלא. תעבדי עם פוליאור על בסיס מים
הוא מתייבש מאוד מהר. לאחר שסיימת לצבוע את כל המטבח באופן אחיד ומלא תני לו כמה שעות ייבוש בחוץ. בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

תודה ליהי. שומרת לי את הזכות לעוד שאלות :)

ליהי עראסי אמר/ה...

בכיף!

פלפלת אמר/ה...

היי ליהי,
המטבח מטריף!!
קניתי גם ורוצה לצבוע בדיוק כמו שלך.
יש לי כמה שאלות:
1. צבע הבסיס הוא שמנת? כי זה נראה תכלת מאוד בהיר.
2. מה דעתך על צבע אקריליק לצביעת המטבח? פשוט פוליאור הוא מאוד יקר ואם אני רוצה ממש מעט (למשל ורוד פוקסיה) צריך לקנות לפחות 750 מ"ל.
3. שמת לקה בסוף הצביעה?
תודה!
רויטל

ליהי עראסי אמר/ה...

היי רויטל, שמחה שאהבת!
בסיס המטבח אכן בצבע שמנת.. לגבי האיזורים הקטנים שתרצי לתת להם
קיק צבע את לגמרי יכולה להשתמש באקריליק לטובת העניין רק תצטרכי לצבוע יותר משתי שכבות צבע על מנת לקבל גוון צבע אטום. כמובן שבין שכבה לשכבה, יש לחכות ליבוש מלא. כן, המטבח צבוע בלכה שקופה של פוליאור על בסיס מים. בהצלחה ואשמח לראות את היצירה שלך בסיום :)

פלפלת אמר/ה...

תודה רבה!!!