24 ביולי 2013

הטורקיה אצלנו בבית

מכירים את זה שבא לכם על ג'אנק פוד? אבל טהור כזה, שהוא שחיטות לשמה..?! ואני אומרת, למה לא בעצם?
לפעמים זה המבורגר עם תוספות הכל כלול ולפעמים אלו רולים ממולאים בכל טוב ולפעמים זה בורקס, אבל
לא סתם בורקס.. זה בורקס עם נוסטלגיה, של בילויים וריקודים, של רעב למנצ'ס באמצע הלילה ובמילה אחת
"הטורקיה". ולמי שלא מכיר, באחד הרחובות המרכזיים בנתניה ישנה חנות שקיימת לפחות מאז שאני קיימת
(שזה לפחות 31 שנה..) ואני מאמינה שאף יותר. החנות קטנטונת ומוציאה מנות קומפלט של בורקס על פי בחירה
לצד ביצה קשה, זיתים סורים, מלפפון חמוץ וטחינה אריסה לטבילה. על אף שהפעם האחרונה שאכלתי שם היתה
(לפחות לפני 5 שנים - חתונה ילדים וכמעט אפס בילויים מהסוג הזה:) אני יכולה לזכור במדויק את החיתוך של
הבורקס, והרכבה של המנה, בלהיטוט שאין שני לו. זו הטורקיה ואלו זכרונות שלא ישכחו במהרה...

עכשיו אם תשאלו אותי, אני ממש לא טיפוס של בורקסים, לא תתפסו אותי קונה במאפייה השכונתית ולו רק
בגלל ההיבט הבריאותי, שלא לדבר על הטעם :(
אבל אנחנו עשינו עסק שכשבא לנו ג'אנק, אנחנו לא נלחמים בזה ועפים על קערת קינואה :) אלא מכינים אותו
בבית ומטפלים בו עם הרבה אהבה כך שהתוצאה תהיה גם טעימה בטירוף וגם מאוזנת מבחינה המרכיבים וכמות
הג'אנק שיכנס לגוף, ככה זה גם לגוף וגם לנשמה, וזו הרי המטרה, לא?!

 
את המאפה הזה עשיתי מבצק עלים על בסיס חמאה כמובן שהכנתי בבית. בהזדמנות הקרובה, אעלה לכן הדרכה
מצולמת של הטכניקה להכנת בצק עלים ביתי. קצת שלבים אבל לגמרי שווה את הטירחה בטעם הסופי.
ועד אז, תוכלו לעשות את המאפה עם בצק עלים על בסיס חמאה שאפשר להשיג בכל סופר.
 
מאפה בצק עלים תרד וגבינות
 
1 חבילת בצק עלים על בסיס חמאה
 
למילוי
1 בצל אדום פרוס לרצועות, מטוגן במעט שמן זית עד הזהבה
1 חב' תרד או עלי מנגולד שוטפים ומיובשים, קצוצים.
100 ג' גבינת פטה עיזים (אני אוהבת את צוריאל)
100 ג' גבינת קאשקבל מגוררת
קורט אגוז מוסקט מגורר או רבע כפית מהתבלין הטחון
מעט פלפל שחור גרוס, קמצוץ מלח, לפי הטעם (כיוון שהגבינות מלוחות דיין)
 
להברשה
ביצה טרופה עם מעט חלב
שומשום לבו/שחור לזרייה
ספריי שמן זית או מעט שמן זית לשימוש משטח העבודה
תבנית חד פעמית בקוטר 26
 
מטגנים בצל להזהבה, מעבירים לקערה.
מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים לאיחוד טעמים.
 
פותחים את הבצק על משטח משומן, מניחים מעט מהמילוי לרוחב הבצק. מגלגלים לרולדה שני גילגולים
וחותכים את הבצק לרוחב עם סכין חדה. את הנקניק שיצרנו מעבירים לתבנית. ממשיכים כך עם יתרת הבצק
והמילוי. כל פעם שמים מעט מילוי וגלגלים לרולדה שני גילגולים. מצמידים את הגלילות זה לזה בעזרת איחוד
הפתחים (הקצוות) אחד לשני, כדי שהמילוי לא יברח, עד שנוצר לנו שבלול יפה והדוק.
מברישים בביצה, זורים שומשום ואופים בתנור שחומם מראש ל 170 מעלות, כחצי שעה עד הזהבה.
 
מגישים עם ביצים קשות, מלפפונים חמוצים וטחינה אריסה.
 
את הטחינה מכינים באופן הבא. מערבבים בקערה יחס שווה של טחינה גולמית (רצוי אורגנית) ומים עם
כמה טיפות מיץ לימון. מערבבים טוב בעזרת מטרפה. מוסיפים 1-2 כפות אריסה ביתית או קנויה איכותית
ומערבבים טוב. שומרים במקרר 3-4 ימים.
 
אני אוכלת מנה כזו ולא מביטה לאחור. פשוט פותחת כפתור ומתמתחת בחיוך, הטורקיה אצלי בבית!
 
 
 
 
 
 

אין תגובות: