13 באפריל 2014

ממרחים לפסח אבל לא רק..!

איזה כיף החג הזה, אה?!
תמיד בתקופה הזו אני נכנסת למצב קינון..  תולשת, מושכת, משנה, מחליפה, מסדרת, מסדרת שוב, ושוב..
פתאום בא לי הכל! צבעים, כלים, פרחים, טעמים. כשהייתי קטנה תמיד היתה תכונה בפסח. הכל התחדש. וילונות, מפות, מגבות, מצעים ובגדים! הכל חדש לכבוד החג!! וככוחו של הרגל, עדיין איתי לביתי שלי! נכון שכל השנה יש אצלי תכונה במטבח, אבל בחגים, יותר מתמיד;) אז שניה לפני שהאביב נכנס לי בדלת ומציף אותי באהבה, ישבתי שניה על מצה וממרח, בעצם שניים..;)


חרוסת של חמותי המדהימה:

1 חבילת תמרים בוואקום (500 גר)
100 גר אגוזי מלך/ פקאן טבעי
100 גר שקדים טבעי
100 גר שומשום לבן קלוי וטחון
50 גר חוויג לקפה ( לא להתבלבל עם זה דל המרק;) ניתן להשיג בחנויות תבלין
400 מל מיץ ענבים תירוש
טוחנים במטחנת בשר את כל החומרים היבשים פעם אחת ברשת החורים הבינונית, ומוסיפים לסרוגין יין תירוש. טועמים ומתקנים תיבול. מי שאוהב את החרוסת שלו טיפה יוצר חריפה ועוקצנית, יכול לשים יותר.. שומרים במקרר בצנצנת או קופסא אטומה ומתענגים כל החג על מצה.
טיפ!! הכפילו כמויות כי את כל מה שישאר לכם אחרי החג תוכלו למלא ברולדת בצק פריך לעוגיות מגולגלות או בגרסת המעמול. האמינו לי אתם עפים מרוב שזה טעים!!



ריבת תות שדה:
1.5 קג תותים ללא העוקץ ( כי אוטוטו נגמרת העונה ואין מצב שאתם לא מצטיידים בדבר האמיתי;)
900 גר סוכר לבן או חום
20 גר פקטין - חומר מייצב בחום שניתן להשיג בחנויות מתמחות מעורבב עם 20 גר סוכר או
ליבת תפוח עץ עטופה בגזה, על מנת שניתן יהיה להסיר בקלות בתום הבישול.
מיץ מלימון אחד
שמים בקערה את התותים ושופכים עליהם את הסוכר. מערבבים היטב ומועכים קלות בעזרת ממחה תפוחי אדמה. משהים כמה שעות או לילה במקרר. מעבירים לסיר עם תחתית כפולה ומביאים לרתיחה. מקפים את הקצף שנוצר מידי פעם ומוסיפים בהדרגה את הפקטין והסוכר תוך כדי ערבוב או לחילופין , מבשלים מההתחלה עם ליבת התפוח. מבשלים שעה על אש קטנה ללא מכסה עד הסמכה. מוסיפים מיץ לימון ומערבבים. מעבירים את הריבה בעודה חמה לצנצנת מעוקרת, סוגרים היטב ומצננים כשהצנצנת הפוכה על מנת ליצור סטריליזציה בחום למכסה. שומרים בחוץ ולאחר הפתיחה במקרר.


 
חג שמח!

אין תגובות: