8 באוקטובר 2017

מרק תשובה

בעיתוי מדהים הגיע אלינו הגשם הראשון, בדיוק כשאני כותבת את הפוסט הזה. פוסט על מרק.


יש הרבה מאכלים כמו מרק, מנחמים
אבל מרק מוציא ממני את הקישקע ללא קשר לעונה
כל המחשבות צפות לי על צלחת מרק
תכנונים או התשובות שאני מבקשת לעצמי
כל אלו באים אלי ביתר חיות, בועטים כשאני לוגמת מרק
אולי כי זו מנה שאוכלים בישיבה, צמוד לשולחן עם כף ופיסת לחם ליד
אולי כי הוא חם ומצריך ממני לאכול לאט
מאפשר לי להתרכז
אני מכירה מישהו שממולל את קצוות שיערו כשהוא חושב וכשהתנועה נעשית מהירה אני יודעת שהוא בשיא הטראנס
ומישהי אחרת שכשהיא מנדנדת את הגוף שלה זה עוזר לה להתפקס - ככה היא במיטבה
אפשר לומר שמרק מתווך לי תחושות פנימיות.
 למשל המרק הראשון של הפנימיה - מרק החומוס הנהדר שליווה אותי בכל תקופת החטיבה והיה שחקן מרכזי
בתפריט האישי והדל שלי. הייתי מחכה לו בשקיקה ומשתלטת על הסיר מיד כשהגיע לשולחן
או המרק שאני מכינה בכל יום שלישי שהוא אדום וגדוש ירקות שתמרה מזהה עוד לפני שפתחתי את הדלת כשהיא חוזרת מבית הספר
ויש את המרק של יום שישי של חמותי שהוא פיסת גן עדן בשבילי כבר כמעט עשר שנים
אפילו פעם כשהייתי צעירה ניסו לגנוב אותי מעצמי על צלחת מרק בשר מכרם התימנים בדרום תל אביב
אז, אף אחד לא ידע שמרק מחדד לי את החושים. אפילו לא אני.
 מיום כיפור ועד הקיץ הבא אחריו מלווה אותי המרק הזה
 במנות קטנות וממלאות, הוא מרגיע ומערסל
ויש בו נחמה, הנדרשת לנפש פצועה
שלפני שתסלח היא מבקשת הכרה
מחפשת תשובה בתוך תוכה, על מי היא הנשקפת אליה מבעד למראה




מרק חרירה 4-6 מנות
1 כוס חומוס שהושרה לילה ובושל כשעה לריכוך
1 כוס עדשים שחורות שהושרו לילה
1 צרור עלי סלרי קצוץ
1 צרור כוסברה קצוץ
1 צרור שמיר קצוץ
1 צרור פטרוזליה קצוץ
1 בצל גדול  קצוץ
4 שיני שום כתושות 
4 עגבניות מקופלות וחתוכות לקוביות
1 כפית כמון
1 כפית פלפל שחור גרוס
מלח לפי הטעם
500 מל מים  או ציר ירקות אם יש
לימון להגשה
איך עושים?
מטגנים בצל כמה דקות. מוסיפים שום ואחרי כמה דקות גם עשבי תיבול.
מוסיפים עדשים וחומוס ומטגנים עוד כמה דקות. מתבלים בכמון פלפל ומלח.
מוסיפים מים ומבשלים חצי שעה.
מוסיפים עגבניות ותיבול ומבשלים עוד חצי שעה עד שמסמיך
*מציצים מעת לעת ומוסיפים מעט נוזלים אם צריך
מוזגים לקעריות מרק ומטפטפים מעט מיץ לימון טרי


 ואתם, בטוח יש לכם משהו שעוזר לכם להתחדד.. ספרו לי מה מרגיע אתכם?


4 תגובות:

עינת ספקטור אמר/ה...

אהובה,
המרק נראה נפלא ואני כל כך כל כך אוהבת את השם שבחרת לו.
כתבת נפלא. רושמת לי את המצרכים ומקווה להכין אותו למשפחתי לארוחת חג שני.
חיבוק,
עינת.

אביבית ירקוני כהן אמר/ה...

קןראת את המתכון ומצליחה להריח את עשבי התיבול מתבשלים.
מרק כזה, שמתפשט בכל הבית וגורם לכולם להגיע למטבח.
אני ממש רוצה להכין אותו. תודה

ליהי עראסי אמר/ה...

עינתי,תודה עליך ועל מילותיך הטובות. יש לי תחושה שניפגש בקרוב...תחושה חזקה מאוד.

ליהי עראסי אמר/ה...

אביבית איזה תיאור מדויק. אני בדיוק מתוכננת לשתילות של חורף בגינת הירק שלנו ואז הריח, הווו הריח...OMG