23 באוקטובר 2017

מרק חומוס של הפנימיה המקורי





מודה !

לקח לי שבוע להכין אותו מרגע שקיבלתי את המתכון.
לא יודעת לשים את האצבע בדיוק למה נמנעתי רק שעלתה בי מין התנגדות פנימית ורצון לדחות את זה
למחר בעוד יומיים אולי

אני חושבת שפשוט חששתי לעבור ממחשבה עליו למעשה בפועל - להכין אותו.
פחדתי שאולי אני זוכרת אותו כמעדן אבל יש מצב שהיום אמצא אותו פחות מזמין מאז..
ואולי פשוט רציתי לחיות אותו בזכרון עוד ועוד

עשרות פעמים ניסיתי להתחקות אחרי הטעם המדויק של המנה הזו שליוותה אותי בילדותי בפנימייה.
יצא לי טעים, קצת אחר, אבל לא בדיוק זה.

עד לאותו רגע שהחלטתי לאתר את הטבחית שבישלה אותו עבורנו לא עברה בי המחשבה לנסות לאתר אותה.
בכל זאת, 25 שנה.

ואז הגיע רגע אחד בשבוע שעבר שפשוט נתתי לזה צ'אנס.
כתבתי לחברות הילדות שלי ותוך זמן קצר השגתי את מספר הטלפון שלה

הצגתי את עצמי ושיתפתי אותה בזכרונות
והיא, לא בטוח אם זכרה אבל ללא ספק התרגשה
ואמרה לי כך

בואי נגיד את לוקחת חצי קג חומוס ומשרה עם הרבה מים בלילה.
למחרת את מבשלת אותו בסיר לחץ שעה וחצי עד שנהיה רך רך

אבל שמחה, מה אם אין לי סיר לחץ ?

אין בעיה, היא ענתה, תשימי כפית אבקת אפיה בלילה במים וזה ירכך לך אותו טוב טוב
כמעט התפרצתי - אבקת אפיה?
אני יודעת שמשתמשים בסודה לשתייה לריכוך...
אבל בטרם הפסקתי אותה משטף הדיבור אמרתי לעצמי - סתמי ! מה את קופצת בראש?
אמרה אבקת אפיה, תעשי בדיוק כך

כן שמחה, ומה עוד?

תשמעי, אמרה
תבשלי אותו לרתיחה טובה טובה ותחליפי מים
אחר כך תמלאי סיר עם מים נקיים ותבשלי שעתיים, אולי יותר, בסיר גדול

אחר כך את שמה כך

כוס בצל מטוגן וצרור של כרפס ואת טוחנת אותם דק דק

מה, בצל רגיל מטוגן היית טוחנת?

אווה בטח, ואיך הייתן אוכלות אחרת..?
ככה את מערבבת, אחר כך התבלינים

כפית גדושה כמון
וחצי כפית גדושה פפריקה מתוקה
מלח כמה שאת רוצה
וכף גדושה מרק עוף
גם פלפל שחור או לבן
לא, לא היינו משתמשים בלבן
אז פלפל שחור קצת
וזהו, 
תערבבי ותכסי הסיר עוד שעה וחצי
עד שיצא סמיך כמו מחית

יו שמחה, איך חשבת עלינו כמו אמא
תדעי לך שהרגשתי את זה בכל פעם
ממש כמו חיבוק חם
אני כל כך מתרגשת לדבר איתך


היא לא עשתה את זה במודע
התת מודע קרא לאמא שבה
להתחבר לצרכים בסיסיים של ילדות קטנות
להזין אותנו באוכל משביע ומרגיע
את עצמה יצקה לתוך המרק
שמחה



מרק חומוס - 6-8 מנות - סיר בנפח 5 ליטר

חצי קג חומוס
1כפית אבקת אפיה
2 יח בצל קצוץ
צרור עלי סלרי
1כפית גדושה כמון
1/2 כפית גדושה פפריקה מתוקה
1כף מרק עוף שחשבתי לוותר כי מה לי ולאבקות אינסטנט אבל לא ויתרתי ולקחתי מחמותי שתחיה
2 כפיות מלח

איך עושים?

- משרים חומוס וא.אפיה בקערה עם הרבה מים למשך לילה. מבשלים לרתיחה ומסננים את החומוס תחת מי ברז עד שכל הקצף נשטף. ממלאים מים חדשים ומבשלים שעה שעתיים לריכוך.
- מטגנים בצל לשקיפות. מצננים וטוחנים יחד עם עלי הסלרי למחית 
- כשהחומוס רך מוסיפים את מחית הבצל והתבלינים. מבשלים עוד שעה וחצי עד שמסמיך.








יצא מדהים. זהו. סגרתי מעגל בקטע הזה.





2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

וואוו ליהי אמרתי לך כבר בעבר ואמר שוב את אישיות!!! רק ללמוד ממך ולהעריצך!!!
המתכון הזה כל כך מרגש ומשיב אותי לגיל העשרה הצעיר... כבר רצה למטבח להדרות את החומוס כן גרמת לי לרצות לחזור לטעם של פעם הלב מלא געגוע... ואווו כמה זה יהיה מושלם אם נשב כולנו החברות מהעבר סביב אותו השולחן ויחד נלגום מהמרק החם!!!
ומבטיחה לך זה עוד יקרה!
אוהבת ומעריצה אותך
ויקי.

ליהי עראסי אמר/ה...

ויקה אהובתי !

כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם - אני כל כך אוהבת אותך ומעריכה

אין לי ספק שנשב - בקרוב מאוד מאוד